torsdag 10 januari 2008

Nytt jobb igen?


Jag fattar inte hur det kan gå så här fort? Hur kan man på bara tre dagar avancera två snäpp i sitt jobb? Jag började ju min nya tjänst i måndags, i går fick jag veta att min kollega ska sluta och att jag får ta över hennes jobb om jag vill... Herre gud! Ingen kan ana hur glad jag är! Men det finns ju smolk i glädjebägaren, naturligtvis.... Det är så synd att hon ska sluta för jag kom verkligen bra överrens med henne. Jäklar att hon ska sluta, fast kul också. Dubbla känslor. Så nu får jag ännu lite mer i lön hoppas jag! Jippie!

Det känns otroligt bra att vara tillbaka i gängorna igen. Det har ju varit en lååång ledighet. Ända från 21/12 till 7/1. Totalt 16 dagar! Och det gick väldigt fort. Fast nu kändes det bra att komma tillbaka.


Skulle ju lösa det där med träning i veckan. Hm... Gick ju sådär. När jag kommer hem vill jag ju mestadels bara mysa med Hera. Vi tar en långpromenad trots det superdåliga vädret. Sen är det ju oftast sent så det blev inte av med någon träning. H hämtar ju Hera på lördag tror jag. Så nu ska hon vara med honom i två veckor. Sen kommer hon till mig precis lagom till löningen. Två goda ting som händer mig i slutet av månaden.


Man kan ju faktist börja undra hur det kan gå så här bra för mig just nu? Nytt jobb och goda framtidsutsikter gör mig lite nojjig... Kommer det att hända mig något hemskt nu bara för att det går så här bra? Nej jag har väl fått den dosen redan i fjol med all skit som hände då hoppas jag. Så nu är det: On to the future!

Inga kommentarer: