måndag 29 oktober 2007

Rengniga dagar...

Så var det måndag igen då! Tänk vad helgen kutar fort förbi.. Men jag har fått massor gjort i helgen. Lördagen började med att jag åkte ut till syrran och hämtade henne för att sen åka till valparna. Dom får nu vara ute och busa. Var helt underbart med 10 små pluttar som skuttade runt på gräsmattan.

Mamma och B åkte till Portugal och Lissabon i lördags så nu ska dom mysa i några dagar. Hoppas dom får det bra! Efteråt följde syrran med in till stan för hon skulle på någon fest. Sen åkte jag och A hem till mig och hade myskväll.

Igår fick jag ett ryck och började storstäda köksskåp, betalade alla räkningar och städa hela kåken! Skruvade upp hängare i hallen och på toan.. Ja, jag kände inte igen mig själv? Vem var den där städgalningen som for runt som ett jihu? Inte var det jag i alla fall.

Har ställt om till vintertid och det kändes skönt att få en timme extra.... Men nu är man väl tillbaka i sin vardagslunk och det kommer väl dröja till 2010 innan man får ett sånt städryck igen?

Må väl!

Inga kommentarer: