fredag 16 januari 2009

Surprisepartaj och iskalla drinkar

I morse vaknade jag utan att behöva väckarklocka. Kanske beror på att jag inte började förrän kl 13 idag. Men jag fick en smärre chock när jag så hur kallt det var ute, -18 grader! Hugaligen! Fick skynda mig att kila ut och sätta igång motor- och kupévärmare. Men det var otroligt vackert ute i alla fall med solen som sken över den snötäckta åkern. Hade det inte varit så vansinnigt kallt hade en skotertur inte alls suttit fel... Men till det behöver man ju en skoter och det saknas då hos mig.

I morgon kommer min älsklingsvovve hem igen. Skönt att ha haft henne i tre veckor och sen bara vara ifrån henne i drygt en vecka innan jag får hem henne igen. Husse ska måla hemma och tyckte det var lite besvärligt att ha två busiga hundar hemma då. Hur han nu i hela världens tid kan säga att Hera är besvärlig? Hon ska slippa vara med någon som tycker att hon är ”besvärlig” i alla fall. Hon som är den mest väluppfsotrade donnan i världen! Detta är ju egentligen hans egen valps fel. Hon är ju så ouppfostrad att man knappt orkar med henne.

Men i kväll är det fest! Avslutning för mitt jobb och ett gäng har anordnat en ”överraskningsfest” som vi inte ska ha en aaaning om egentligen. Men små pippifåglar viskar ju som oftast i mitt öra. Så jag är laddad för partaj! Har städat upp i förrådet bakom våra kontor för det är där partajet förväntas gå av stapeln… Hihihi så kul! Men man må ju låtsas att man inte anar allt för mycket. Så överraskningen inte förstörs allt för mycket. Det kommer ju i vilket fall som helst inte vara några problem att få iskalla drinkar. Det är bara att låta drinkinnehållen stå ute i en halv sekund så är det fryst!

Inga kommentarer: