torsdag 8 november 2007

5743 steg...

Vi har börjat med friskvårdssatsning här på jobbet. Alla anställda har fått gåstavar, reflexvästar och stegräknare. Sen har vi delats in i olika lag där vi ska tävla mot varandra i flest antal steg på 3 veckor...

Har pinnat på 5743 steg sedan i morse. Inte alls mycket! Låter grymt mycket men nej då. Tog endast en promenad på lunchen ner på stan. Det är ju en liten, liten bit ner på stan. Så nu har jag abra 5000 kvar innan jag går och lägger mig... Min lagledare har sagt 10 000 steg om dagen. Hur ska jag hinna med det? Ska ju till H på middag i kväll och ska titta på nyaste Beck-filmen. Undra just om jag kan stå och äta? Samtidigt lägga på steg? Kanske lite otrevligt.. Men dom har ju ett stort vardagsrum! Jag kan vandra runt där och samtidigt titta på filmen? Nej, det är ju tur att inte tävlingen börjar på allvar förrän nästa vecka..

Jaja.. Må väl i höstkylan!

Inga kommentarer: