måndag 21 juli 2008

Kan inte stå emot en utmaning

Regler:

Posta reglerna först. Svara på alla frågor. Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare. När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.



Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.

1. Ska in på gamla jobbet och hämta mina grejer.

2. Anmäla mig arbetslös... SNYFT

3. Hämta min älskling.. Hera

4. Tvätta - askul

5. Kolla en en härlig japansk skräckis!



Vad gjorde du för tio år sedan?

Jag hade precis avklarat det första året på högskolan. Pustade ut efter kurser i Statsvetenskap och Kommunikationvetenskap. Bodde fortfarande i Fagervik, Sörberge men längtade efter att skaffa hus.



Ställen du bott på?

Där jag föddes och växte upp: världens vackraste lilla by utanför Härnösand. I Timrå - uäsch, i Fagervik - okej men inte 100%, i Sörberge - inte där jag skulle stanna länge i alla fall, i världens finaste hus utanför Härnösand i en liten by igen - saknar huset men inte ägaren, samt där jag bor nu på en ö utanför stan där jag hyr ett litet hus 10 min från havet - härligt!!



Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Skulle betala av mina skulder så det rök om det!

2. Skänka pengar anonymt till olika organisationer som jag tycker gör ett superbra jobb och är i behov av stöd!

3. Jag skulle köpa mig en stuga vid havet och ett litet hus i stan.

4. Bjuda min familj och kärleken på en rejäl semesterresa. Desutom skulle mina syskon och min kärek få varsin bil.

5. Shoppa sönder i Birsta! Skulle skänka alla mina kläder till Röda Korset eller liknande och bara köpa en helt ny garderob!



Utmaningen går nu vidare till: .en handfull vardagsrealism, eemma - today and tomorrow, No one puts paula in a corner, Små meningar, Bedårande barn av sin tid, Annica Tigers Blog.

3 kommentarer:

Anonym sa...

aha! En ångermanlänning!:) Jag är också en ångermanlänning. Jag kommer från ett samhälle som låg i Jämtlands län, men Ångermanlands landskap:)

Anonym sa...

guu vad roligt!!!

Anonym sa...

Tveksamt;)