söndag 29 juni 2008

En sport för veklingar


Sitter och tittar på fotbollsfinalen. Hur många trodde det om mig? Att den som hatar fotboll mest av alla skulle sitta och tomglo på finalen? Ja man blir väl som dom man är med ;) Jag tycker fortfarande inte alls om fotboll. Tycker det är så mycket tråkigt att se på, jag vill ha is, skridskor och hockeyklubba om jag ska njuta av tv-sport! Jag tycker att planen är alldeles för stor i fotboll, varför måste den vara så grymt stor? Det tar ju en evighet att få bollen från ena sidan planen till andra? Sen tror jag det är en sport för veklingar. Hur många kastar sig inte på marken och skriker bara de fått ett pekfinger på sig?? De verkar vara gjorda av papper! Är det typiskt för manliga fotbollspelare elelr gör man även så i damfotboll? Jag är tveksam.


I alla fall sitter jag med A och tittar. Det är ju trots allt final. Men jag kan inte låta bli att gnälla på alla veka spelare som verkar få dödliga smärtor från en vindpust! Därför sitter jag nu och öser min galla här i bloggen istället för att förpesta matchen för A.


Syrran kommer i veckan. Vad vi ska myspysa. Bara rå om varandra! A åker med T upp till Östersund för att springa S:t Olavsloppet från Östersund till Trondheim. (33 mil!!!) Men de är ju 25 pers i laget som delar på sträckorna så det blir nog bra det där. Ingenting för en anti-löpare som mig.... Själv börjar man semestern imorgon! Njuta....

Inga kommentarer: