måndag 9 juni 2008

Sambo med 38 000 ilskna herrar


Igår kom det. Regnet. Men huuu så lite. Skulle ha vräkt ner hela veckan om jorden skulle få vad den behöver... Fick även en liten dos åska igår kväll. Mäktigt. Imponerande. Satte potatis igår. Var krutttorrt i landet. Det bara dammade som i en grusgrop. Men potatisen är i jorden i alla fall.


Sen har jag fått inneboende... En bisvärm har bestämt att min skorsten är bland det bästa man kan bo i. Det tycker inte jag. Har fått plocka upp cirka fyrtio döda bin på mitt golv. Inte roligt. Eldade i förrgår så det till slut var 39 grader i köket... Tänkte att röken skulle få dem att flytta. Men nä då! Igår morse var de back! Så nu ska ägaren till dessa urgulliga (ironi) djur komma med något slags medel att hälla i min skorsten. Jag får väl hoppas att de flyttar för jag vill inte bli sambo med 38 000 ilskna små herrar och en argsint, dominant liten dam. Separationen hoppas jag blir enkel.


En fördel är ju att om jag vill kan jag bara skrapa honung från murstocken till frukosttéet? Men nä jag vill nog skiljas från dem ändå.

2 kommentarer:

Micke sa...

he he he honung från skorstenen, ja det vore ju praktiskt.

Blir inte bin slöa av rök? Tror ditt eldande bara fick dom att ta ledigt en dag och ligga på sofflocket, kanske till och med pilla sig i naveln. Gääsp!

Erica sa...

Ja är det inte rent oförskämt? Inte nog med att de är ilskna, de är lata också! Ska lämna in skilsmässoansökan idag. Nu är det nog!