måndag 26 maj 2008

Another list for me

this is me.. then

Personligt:
1. Vad heter du? Erica Johanna.
2. Vad skulle du vilja heta om du själv fick välja? Freja kanske?
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Victoria.
4. Vilket stjärntecken är du? Skytt.
5. Vilken årgång är du? 1973
6. Var bor du? Härnösand
7. Bott utomlands? Nej.
8. Flyttat antal gånger? Hu… Jag kommer inte ihåg.. Kanske 10 ggr.
9. Vart skulle du vilja bo? Som jag gör nu, fast lite närmare till stan kanske..

Utseende:
1. Hur lång är du? Typ 167 cm.
2. Hårfärg? Mörkbrun
3. Ögonfärg? Ljusblå.
4. Mest nöjd med? Ögonen
5. Minst nöjd med? Min mage som vägrar vara platt!
6. Skostorlek? 37-38
7. Glasögon? Har precis skaffat nya!
8. Har du några piercingar/tatueringar? Ja, en kolibri vid ankeln.

Favoriter:
1. Filmer? Braveheart utan tvekan
2. Låtar? Sun goes down – David Jordan
3. Årstider? Hösten
4. Mat/Dryck? Kyckling Provencele
5. Djur? Min älsklingsvovve, rottweilern Hera
6. Färg? Svart eller blått
7. Parfym? Paris Hilton.
8. TV-Program? Det Okända, Heroes, Desperate Housewives
10. Sysselsättning? Vara ute med vovven i skogen, datorer, böcker.

Kläder:
1. Vad använder du just nu för jacka? Min militärgröna jacka med skärp i midjan.
2. Vad använder du just nu för skor? Vita sneakers med silverrevärer.
3. Favoritfärg på kläder? Svart
4. Favoritmaterial på kläder? Allt utom sammet, ull och siden.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Har redan på mig det. Tights och tunika.
6. Favoritaffärer? Vera.nu, H&M och Lindex.
7. Hur mycket köper du kläder för i månaden? Max 500 kr, men inte varje månad.
8. Favoritmärke? Koola Anna då.
9. Vad har du för byxstorlek? Kanske 30-32? Jag vet faktiskt inte. Det har skiftat så mycket.
10. Tröjstorlek? 40-42

Ditt hem:
1. Stort, litet eller mitt emellan? Mellan.
2. Vilken färg på tapeterna i vardagsrummet? Vita och silver.
3. Vilka färger går rummet i i övrigt? Roströd, svart och brunt.
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Ja, bokhyllorna med alla mina bra böcker.
5. Vad vill du ändra där inne? En ny soffa i mörkbrunt!
6. Vad har du där inne av följande?
a) TV? Japp.
b) Video/dvd? Jadå, bägge två.
c) Dator? Ibland, när jag har den bärbara där.
d) Stereo? Nej, den står i köket….
e) Telefon? Ja om min mobil ligger där.
7. Vad ser du om du tittar ut genom fönstret? Har två fönster. Ser grannhus, vägen, tomten.
8. Vad gör du oftast där? Tittar på film, läser, myser…
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Hemlis de…
10. Favoritpryl i rummet? Tv:n.

Blandat:
1. Vad heter din morfar? Rolf.
2. Vad har du i din..
a) jackficka just nu? Ett gammalt kvitto.
b) Väska just nu? Olala… Mycket skräp, smink, plånbok, FiloFax, pennor, kört, nycklar, mobil, dator, mus, musmatta, pärm, USB-minnen.. m.m…
c) handväska eller liknande? Ja där har jag väl ett läppstift, skavsårsplåster, näsdukar.
3. Vad är du beroende av? Min vovve, CocaCola, datorn, humor.
4. Vilket land kommer du ifrån? Made in Sweden.
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Overnight.
6. Vad tror du på? Allt man gör mot andra får man tillbaka.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Kristen. Döpt & konfirmerad.
8. Vad köpte du senast? Middagsmat på Coop.
9. Har du några husdjur? Min vovve!
10. Vad bor du i? Ett litet gult hus.

Grejer:
1. Plånbok? Ja, något marknadsfynd för typ 100:-
2. Smycken? Gillar gamla fornnordiska smyckestilen.
3. Solglasögon? BIG.
4. Underkläder? Bekväma men snygga.
5. Nagellack? Oftast fransk manikyr.

Inga kommentarer: