söndag 4 maj 2008

Terrorister på Hemsön?


Skulle elda lite gammalt gräs och löv från vinterns dvala igår när vädret var så där toppenfinfint! Började helt utmärkt med en lugn och stillsam spridning av elden på det torra gräset, tills det spred sig upp mot traktorn som står på min gård. Såg ju att det var alldeles mörkt i gräset där så jag antog att det var blött efter snön... Men ajajajaj.... Det var diesel! Så elden tog sig verkligen kan man ju säga!

Jag skrek högt efter A som var inne att jag behövde hjälp! Han hörde inte först men när jag skrek HJÄLP! så hörde han verkligen mig och kom rusande ut och högg tag i räfsan. Jag kastade mig efter vattenslangen som helt plötsligt slets loss från kopplingen i källaren och kände paniken växa... Vad i h***vete skulle jag säga till B om jag sprängt hans traktor i luften????? "Hrmrm... Jo, du vet traktorn som står på gården här hos mig? Den finns inte längre. Det var några galna terrorister som gav sig på Höglunda Gård och Hemsön helt desperat! De placerade världens bomb där och helt plötsligt bara booom!".. Eller?

Nej men allt slutade tack och lov gott med att A lyckades med att få bukt på elden precis innan den nådde traktorn. Nu är det typ färdigeldat för mig. Ska jag elda ska det vara på en liten plats omringat av två meter snödriva...