måndag 11 augusti 2008

Minibyxor & volleyboll?

Såg på OS-volleyboll frö damer just nyss. Japan-Venezuela. Fick en rejäl funderare. Varför hade Venezuela så minimala byxor elelr byxor och byxor. Det var högt skurna trosor! Visade ordentligt mycket av deras bakdelar. Japanskorna däremot hade vanliga sportiga, shorts. Hur funkar det när man väljer va damerna ska ha på sig? Är det någon gubbsjuk, snusk-farbror som bestämmer sig för att det är nog lättare för dem att spela volleyboll om de har minitrosor? De venezuelanska damerna gick matchen igenom och drog i trosorna för de envisades med att åka in mellan skinkorna. Vad var det för bra med det?? 

Undrar om herrarna också kommer att ha minikalsonger? 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag följt dej länge nog på din blogg, och nu kan jag bara inte hålla mej. Jag har inte sett Os-volleybollen men blir det minikallingar på grabbarna så kanske även en som inte är ett dugg sportintreserad kan slå ett öga. Vissa skulle nog få problem att hålla paketen på plats *lol* Det hade varit skitkul haha...och jag hade nog bänkat mej då, till basketen haha :)

´Tack för en underhållande blogg, själv har jag varken tid lust eller intresse för nån egen blogg. Men jag har en hemsida för min hund och mina katter som du kan kolla in här: goldendoodle.se

Mvh Kikki.B i Timrå

Comvidare sa...

Åh, du ska du spana in cheerleeders på beach-volleyn. De hade de minsta bikinisarna på dig. De minsta!

Om jag inte minns fel från förra OS så finns det en regel som säger hur stora kläder tjejerna som mest får ha. De som spelar alltså. För killarna är regeln det omvända. Den reglerar hur små kläder de minst får ha. Dvs shorts och linne. De FÅR inte ha lika minimala kläder som tjejerna. Och tjerjerna FÅR inte ha så mycket kläder som killarna.

Jämställdhet när den är som bäst!

Erica sa...

Jag fattar ingenting... Hur tänkte dom då? Jag vill se några nedskrivna förklaringar till hur dom har tänkt och av vilken anledning det ska vara på det viset? Det måste vara lite svårt för dem att förklara sina tankegångar när man har bestämmelser för hur mycket kläder och hur lite kläder man får ha...

Tack i alla fall för era kommentarer, de glädjer mig!