torsdag 7 augusti 2008

Snart är den här


Jag längtar. Jag vill ha höst nu. En del tycker jag är helt galen som tycker mer om hösten än om sommaren. Men jag gör det. Jag älskar hösten. Färgerna, kylan, stormarna, allt! Det är så vansinnigt vackert att det gör ont i mig när färgerna fullkomligen exploderar i rött och gult. I Sverige är det lite "konstigt" att inte älska sommaren mest av alla årstider. Jag får kommentarer som "Är du tokig?", "Hur kan du säga så?" osv... Bara för att jag hellre vill ta på mig raggsockar, gummistövlar och en varm halsduk och ge mig ut i skogen istället för att ligga och pressa på en stekhet strand i bikini.

Jag skulle bli tokig om Gud av någon anledning skulle komma på idén med att hoppa över hösten och gå direkt på vintern. Men risken för det är väl inte så stor? Trots att de värsta perioderna i mitt liv inträffat på hösten så älskar jag den likväl. Det kanske var en tanke bakom att de inträffade just på hösten, att det kanske underlättade ynke-pynke-lite?

Så nu kan sommaren få ge upp. Baj baj sommaren och välkommen min älskade höst!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!

jag tycker också om hösten men sommaren är bäst;););)

Anonym sa...

Sommaren är inte slut ännu, det kommer MEEERA. Jag gillar faktiskt alla årstider. Men visst är det väl skönt med värme...fast lagom är bäst.

Nu dundrade det till på bloggen igen, mitt 3:e inlägg haha