onsdag 10 september 2008

Kräks på Filip & Fredrik

Hur jag än gör så slipper jag inte undan Filip och Fredrik. Nu har de ytterligare en sjuk programidé som hade premiär igår vilken går ut på att svenska folket ska försöka slå dem i olika grenar. Jag såg inte programmet för jag tål överhuvudtaget inte alls att se Fredrik Wikingsson i tv. Men jag undrar om någon tycker det var en succé? Filip & Fredrik har lyckats i sina karriärer genom att gå över gränserna otaliga gånger. Det finns många som blivit framgångsrika på samma sätt. Men jag klarar inte av att se Wikingssons överspeedade sätt som ger sken av att han konstant går på amfetamin. Eller vilken speed-drog somhelst.

Min lärare på journalistutbildingen hade något år tidigare haft Wikingsson i en klass. Han kunde inte hålla inne med sin beundran över honom. En av "hans" journaliststudenter hade blivit framgångsrik i tv. Jag vet inte om det låter som att jag är avundsjuk, men det är jag absolut inte. Jag har aldrig haft någon dröm om att synas i tv. Jag vill bara ha en byline i någon dagstidning. I alla fall så hade vi i klassen många diskussioner huruvida det var "rätt" väg att gå efter journalistutbildningen... Jag är mycket tveksam. Vem kommer att minnas Filip & Fredrik som framgångsrika journalister? Ska de hålla på så där till pensionen? Eller kommer de att bli "seriösa" när de vuxit upp?

Inga kommentarer: